2 werkdagen
Dit praktijkboek geeft kennis en informatie, tips en voorbeelden hoe dit doel behaald kan worden. De auteur, leerkracht en specialiste op het terrein van leerstoornissen, belicht in haar toegankelijk geschreven boek een aantal kernaspecten van kwaliteitsrijk onderwijs, zoals: hoe leer je kinderen in de klas leren en hoe kun je differentiëren zonder in individueel onderwijs te vervallen. Dit is een belangrijk praktijkboek over eigentijds en kwaliteitsrijk onderwijs in de basisschool.
Het boek geeft je handvatten om je taak als leerkracht te volbrengen, namelijk: zorgen dat alle kinderen zicht ontwikkelen en lekker in hun vel zitten. Door de praktijkvoorbeelden heb je als lezer gelijk een idee hoe je de dingen kunt vormgeven. Het maakte dat ik kritisch ging kijken naar mijn eigen lesgeven. Dan komt het er op neer of je dingen durft los te laten en ze wil gaan uitproberen, simpelweg omdat je denkt dat het beter kan. De reflecties aan het einde van elk deel helpen je daarbij.
ELS SMEKENS is leerkracht en heeft een master in autisme. Ze heeft ervaring in het buitengewoon onderwijs en in GON–begeleiding in kleuter-, lager en secundair onderwijs. Ze was jarenlang als docente verbonden aan het Opleidingscentrum Autisme en aan de Fontys Hogeschool. Bij Eureka Onderwijs begeleidde ze kinderen met ernstige leerstoornissen.